Noord Holland
in het nieuws

Noord Holland in het nieuws
Logo nhzaken.nl
Erwin van Wijk: "Wij nemen de klant online bij de hand."
Erwin van Wijk: "Wij nemen de klant online bij de hand." ((Foto: aangeleverd))

'We nemen de klant online bij de hand'

Opzet is een creatief, full service internetbureau, gespecialiseerd in online strategie, design en techniek. Erwin van Wijk (1969), directeur: "Bij ons kunnen klanten terecht voor een totaalpakket: digitale innovatie, versterkt met online en offline communicatie. Ga voor het hele plaatje waarin creativiteit en techniek elkaar perfect aanvullen. Dat werkt!"

Opzet is in 1993 van start gegaan. Toenmalige klanten waren Groenrijk en Sony. Daar deed de creatieve crew alle marketingcommunicatie voor in maar liefst veertien talen. Internet was slechts heel in de verte in aantocht. Print vormde de basis voor alle uitingen. Dat vormt nog steeds een onderdeel van Opzet. Achttien jaar geleden heeft de onderneming een verschuiving gemaakt naar internet. "We doen alles in eigen huis: programmeren, testen, ontwikkelen en hosten in eigen beheer, "vertelt Erwin. "Wij zorgen ervoor dat alles technisch draait en blijft draaien. We hebben ons toegelegd op een aantal branches: afval, uitvaart en semioverheden."

Applicaties

Opzet presteert het bijvoorbeeld om 3.000.000 huishoudens te voorzien van een online afvalkalender en apps. Dat zijn bedrijfskritische applicaties. "Als die uitvallen, dan staan bij de klantenservices de telefoons roodgloeiend. Dit zijn bijna complete webshops om afval aan te bieden," aldus Erwin. Opzet heeft voor de uitvaartbranche een state of the art totaalpakket software ontwikkeld. "Honderdvijftig uitvaartverzorgers maken met behulp van onze applicaties rouwkaarten en advertenties. Via het systeem is het mogelijk om direct rouwadvertenties in 600 (dagblad)titels te plaatsen. Het is min of meer een afscheidsportal. Daar zijn apps aan gekoppeld die het mogelijk maken om berichten te versturen als er een dierbare overleden is."

Waarde

Het toevoegen van waarde is wat de medewerkers van Opzet drijft. "We kunnen ons heel goed verplaatsen in de wensen van de klanten van onze klant," zegt Erwin daarover. "We beginnen altijd met de 'waarom-vraag'. Als het antwoord daarop boven tafel is, dan buigen wij ons over de 'hoe-vraag'. Dan gaan we aan de slag met het ontwikkelen van de tools om de why vorm en inhoud te geven. We gaan ervoor zorgen dat alles online prettig werkt voor de (eind)klant. We nemen de klant online bij de hand." Betrokkenheid is de grootse kracht van Opzet. De ontwikkelaars van dit creatieve bureau werken in teams die direct contact onderhouden met de klant. Naast een goede prijs-kwaliteitverhouding kenmerkt een grote dosis idealisme de werkwijze van Opzet. "We zitten veel in de afvalbranche die gestuurd wordt door duurzaamheid en dienstbaarheid. Dat geldt ook voor ons."

Opzet, Van Dalenlaan 396, 2082 VR Santpoort-Zuid, tel. 023-5388200, www.opzet.nl

Meer berichten